Correction Request: Reuters Publishes False Information About Marco Rubio

Reuters this morning published a grossly inaccurate story on Senator Marco Rubio. Among the eight fallacies:

Rubio also voted against Sonia Sotomayor, Obama’s Supreme Court nominee who is of Puerto Rican descent, and more recently blocked the confirmation of another Puerto Rican, Marie Carmen Aponte, as ambassador to El Salvador.

Rubio was not a senator at the time the Sotomayor vote was cast.

Reuters also asserts:

He also voted against Obama’s healthcare overhaul, which is popular among many low-income Hispanics.

Rubio was and is against it but could not have voted for it at the time because he had not been elected. Obamacare passed in March 21, 2010. Rubio was elected on November 2, 2010 and assumed office on January 3, 2011.

Reuters has thus far only made a minor correction to Rubio’s home mortgage:

(This story corrects to say he failed to pay principal 2008 home payments; changes 2nd mortgage to home equity line of credit)

We ask that Reuters make a full, above the fold correction of its eight errors.

Read More Stories About:

Big Journalism, Reuters, Supreme Court, Marco Rubio

Breitbart Video Picks