AP (Indirectly) Rebukes Politifact Over Obama Spendthrift Claim

AP (Indirectly) Rebukes Politifact Over Obama Spendthrift Claim

After getting caught with its pants down with a wholly dishonest fact-check backing up and attempting to legitimize the absurd claim that Obama is some sort of thrifty spender of historic proportions, Politifact’s public humiliation is now complete. Though the Associated Press doesn’t mention Politifact directly, it does completely and effectively undermine Politifact’s “mostly true” rating:

The White House is aggressively pushing the idea that, contrary to widespread belief, President Barack Obama is tightfisted with taxpayer dollars. To back it up, the administration cites a media report that claims federal spending is rising at the slowest pace since the Eisenhower years.

The problem with that rosy claim is that the Wall Street bailout is part of the calculation. The bailout ballooned the 2009 budget just before Obama took office, making Obama’s 2010 results look smaller in comparison. And as almost $150 billion of the bailout was paid back during Obama’s watch, the analysis counted them as government spending cuts.

It also assumes Obama had less of a role setting the budget for 2009 than he really did.

When left-wing AP and Washington Post fact-checkers, who have shown a willingness to shill for Obama more than once, can’t carry this water, you know Obama’s Palace Guards at Politifact have really stepped in it. 

A site that has the gall to call itself Politifact has been caught red-handed in one of the most egregious and shameless pieces of agenda-driven media bias we’ve seen in a long time. This act should forever define and undermine its credibility as starkly as RatherGate defines and undermines Dan Rather. 

Please join me in never allowing Poitifact to live this down.

Follow John Nolte on Twitter @NolteNC


Comment count on this article reflects comments made on Breitbart.com and Facebook. Visit Breitbart's Facebook Page.