UK Paper Suing Lance Armstrong over Libel Case

UK Paper Suing Lance Armstrong over Libel Case

(AP) UK paper suing Lance Armstrong over libel case
LONDON
A British newspaper is suing Lance Armstrong for more than $1.5 million after it settled a libel case over doping allegations, saying that revelations of the cycling star’s use of performance-enhancing drugs show the case was baseless.

The U.S. Anti-Doping Agency concluded this year that Armstrong led a massive doping program on his teams. Armstrong was stripped of his seven Tour de France titles and banned from cycling for life.

The Sunday Times paid Armstrong 300,000 pounds (now about $485,000) in 2006 to settle a case after it reprinted claims from a book that he took performance-enhancing drugs. The paper said in an article Sunday that it has issued legal papers against Armstrong.

The paper, which is owned by Rupert Murdoch’s News Corp., said its total claim against Armstrong is “likely to exceed” 1 million pounds ($1.6 million).

Read More Stories About:

Big Journalism, France, Rupert Murdoch

Breitbart Video Picks