SIGN UP FOR THE BREITBART EMAIL NEWSLETTER

German Paper Refuses to Fully Correct Report Claiming Israelis Fleeing Netanyahu

The Jerusalem Post reported:

The Süddeutsche Zeitung – Germany’s largest circulation daily broadsheet newspaper – has refused to fully correct a false assertion that tens of thousands of Israelis fled to Germany because of the policies of the Netanyahu administration.

Roman Portack, a leading media expert at the Berlin-based German Press Council, told The Jerusalem Poston Wednesday that the correction that was issued does not conform to its “Best Practice” recommendation. The media watchdog group expects SZ to insert in its erroneous article the statement: “The German Press Council made us aware in its [recent] decision that the repetition of the controversial estimate did not satisfy the standards of journalistic accuracy.”

The Munich-based SZ provided a correction online last week stating, “Editorial note: By the number it [the earlier article] deals with a controversial estimate.” Portack said the explanation is satisfactory but fails to inform the readers about the background of the dispute and why the correction was necessary.

It is unclear when SZ posted the correction.

Read the full story.

P.S. DO YOU WANT MORE ARTICLES
LIKE THIS ONE DELIVERED RIGHT TO YOUR INBOX?
SIGN UP FOR THE DAILY BREITBART NEWSLETTER.


Comment count on this article reflects comments made on Breitbart.com and Facebook. Visit Breitbart's Facebook Page.

SIGN UP FOR THE OFFICIAL
BREITBART EMAIL NEWSLETTER

GET TODAY'S TOP NEWS DELIVERED RIGHT TO YOUR INBOX

I don't want to get today's top news.

x