Thursday Crib Sheet: Assange, Russia Today, and Irony

– Irony: super transparent, no government secrets Wikileaks founder Julian Assange is getting his own television show … on Kremlin funded and comically controlled RT America, aka Komrade Kommuniqué.

It’s the television channel that has given voice to a thousand anti-western conspiracy theories, while avoiding criticism of the hand that feeds it. Now state-run Russia Today, the Kremlin’s English-language propaganda arm, has forged an unlikely partnership – with the self-proclaimed defender of truth and freedom Julian Assange

… “Our viewers are open to the discussions that will be presented through Julian’s show on our channel,” the channel’s editor-in-chief, Kremlin loyalist Margarita Simonyan, said in a statement.

I can’t wait to see how long Assange lasts the moment he speaks of Russia and whispers of revolution after their last exercise in pretending to hold an election.

Reuters comedically botches a hit piece on Marco Rubio:

Reuters is out with a tough story on Sen. Marco Rubio today, arguing that, the senator “has had significant financial problems that could keep him from passing any vetting process as a potential vice presidential choice…”

Unfortunately, it appears many of the facts are either wrong or exaggerated.

By my count, there were at least 7 errors or exaggerations:

1. “Rubio also voted against Sonia Sotomayor, Obama’s Supreme Court nominee who is of Puerto Rican descent…”

(Rubio wasn’t even in the senate then.)

Romney finds use for WaPo’s Jennifer Rubin commentary as mailer content.

SOTU bores Americans to tears.

– Brent Bozell: Don’t believe the liberal media:

MSNBC’s Ed Schultz Speaks of His ‘Boss’ Obama, Then Appears at House Democrat Retreat