Fox News

Nolte: Newsmax TV Tops Fox News for First Time

The garbage pile that is Fox News just lost for the first time to Newsmax TV. It was only one metric, during one day, during a single hour. What matters, though, is that had you predicted such a victory was possible even six weeks ago, you would have felt the hot breath of laughter in your stupid face.

Posters featuring Fox News talent including one of Bill O'Reilly, second from right, are displayed on the News Corp. headquarters building in Midtown Manhattan, Wednesday, April 19, 2017. Bill O'Reilly has lost his job at Fox News Channel following reports that five women had been paid millions of dollars to …

Wikipedia’s In-House Newsletter Defends Conservative Media Purge, Claims Site Is ‘Center-Right’

In an article published Sunday in the Signpost, Wikipedia’s in-house newsletter, one editor involved in purging conservative media from the site responded to an article in British magazine the Critic, which analyzed left-wing bias on the site and suggested this purge was one result. The Signpost writer defended the process by claiming conservative media is generally less reliable. He further claimed Wikipedia was “center-right” citing a study relying on the political affiliation of people linking to sites on social media.

Turkish officials say Wikipedia failed to remove content deemed to be false from its pages that linked Turkey with terror groups

Wikipedia Blacklists Newsmax Following Post-Election Popularity Boost

Newsmax has seen growing audiences at its online and televised news platforms since the disputed 2020 Presidential election amid President Donald Trump’s criticism of other conservative media coverage. After a Wikipedia editor suggested having the outlet treated as reliable, other editors responded by having Newsmax banned from use as a source for factual claims instead, partly citing its coverage of election fraud allegations, making it the latest conservative outlet banned on Wikipedia in an ongoing purge.

Turkish officials say Wikipedia failed to remove content deemed to be false from its pages that linked Turkey with terror groups