Washington Post Changes Story, Doesn't Admit Error

On Thursday, Breitbart's Retracto, the Correction Alpaca asked the Washington Post to correct its anti-Mitt Romney hit piece wherein it included an inaccurate and misleading statement about his past. The error was exposed when Stu White contradicted WaPo's reporting in an interview with ABC. 

The publication reported that White had "long been bothered" by the Romney bullying incident, when in fact, he wasn't witness to it, and wasn't aware of the story until contacted by the Washington Post. The Post changed its piece after we made our request without informing its readers of the change.

The original copy:

“I always enjoyed his pranks,” said Stu White, a popular friend of Romney’s who went on to a career as a public school teacher and has long been bothered by the Lauber incident. "But I was not the brunt of any of his pranks."

The changed copy, my emphasis:

“I always enjoyed his pranks,” said Stu White, a popular friend of Romney’s who went on to a career as a public school teacher and said he has been "disturbed" by the Lauber incident since hearing about it several weeks ago, before being contacted by the Washington Post. "But I was not the brunt of any of his pranks."

We appreciate the correction and would have appreciated it even more if the Washington Post had alerted its readers to the change. 


advertisement

Breitbart Video Picks

advertisement

advertisement

Fox News National

advertisement

advertisement

Send A Tip

From Our Partners