'Washington Post' Refuses to Retract Provably False Bain Attack

'Washington Post' Refuses to Retract Provably False Bain Attack

As we’ve already documented, on three occasions, Breitbart News has uncovered the Washington Post and the White House coordinating with one another to attack Mitt Romney and his supporters. The latest coordinated attack involves a major Washington Post piece published last Thursday and positioned to be a bombshell about Bain Capital outsourcing jobs under Romney’s leadership. The timing of the Post hit was no accident either. It came the very next day after Team Obama launched an attack ad accusing Romney of outsourcing.

The Washington Post’s own fact-checker, Glenn Kessler, gave the Obama ad four Pinocchios, which is the highest dishonesty award he has, and over at AEI, respected economic reporter, James Pethokoukis, completely dismantled the Post’s reporting. Unless we’re moving the definition of outsourcing to include the acquisition of companies that already have overseas suppliers, there simply was no outsourcing.

As a result, both the Post and Team Obama chose to ignore the facts and, in a deeply cynical move, the Obama campaign created a way to avoid Kessler’s Pinocchios by citing the Washington Post’s false reporting in an updated ad attacking Romney as an “outsourcer-in-chief.”  

Is this a cozy relationship, or what?

But it just got cozier.

Today, the Romney campaign appealed to the Washington Post to retract their story and did so by presenting them with facts that prove beyond any doubt that no outsourcing occurred under Romney’s tenure with respect to the six companies in question.

The proof is as black and white as it comes via on-the-record statements from the first three companies’ CEOs and the inconvenient fact that Romney wasn’t even in at Bain when two of the companies were acquired:

Corporate Software, Inc./Stream — No jobs were shipped overseas under Romney’s tenure, but by the time he left the company the number of U.S. jobs had increased from a few hundred to 5,000.

Modus — No jobs went overseas during Romney’s time with Bain, but somewhere around 700 American jobs were created.

GT Bicycles — No jobs shipped overseas. The number of U.S. jobs increased from 350 to 750.

SMTC — Formed after Romney left Bain.

ChipPAC — Acquired after Romney left Bain.

Furthermore, what we don’t have here is a campaign pointlessly complaining about media bias. This is a campaign response based on facts, not some abstract, impossible-to-quantify issue over fairness.

Bottom line? Though none of its reporting is factually correct, the Washington Post still refuses to retract or correct it.

And here’s the most galling part: this refusal means that Obama is cleared to continue running ads that make provably false claims about Mitt Romney and Bain.

Are you starting to see how this works?

I reached out to the Romney campaign for comment, but they’re not talking.

But what is there to comment on?

Whether the Washington Post wants to acknowledge it or not, facts are facts.  


Follow John Nolte on Twitter @NolteNC


Please let us know if you're having issues with commenting.